מועדון לקוחות הוא למעשה חוג לקוחות קבועים של בית עסק מסוים, לבית העסק יש רשימה של הלקוחות הללו כולל פרטי ההתקשרות שלהם, בצורה זו הוא יכול להציע להם מבצעים שונים, הטבות במועדים ספציפיים, צבירה של נקודות בקניה ומימושן או להודיע להם על שירותים חדשים שיש לבית העסק וכן על מוצרים חדשים שיש לו להציע.
בדרך כלל איש השירות של בית העסק יציע ללקוחות להצטרף אל מועדון הלקוחות של בית העסק במידה ואלה רכשו ממוצריו או השתמשו בשירותיו. הלקוחות מצידם נותנים את פרטי ההתקשרות שלהם (כל עוד ההרשמה אינה מותנה בתשלום), ומקבלים מידע שוטף בצורה של הודעות לנייד, מיילים או דואר.
ישנם מועדונים הנעזרים בכרטיס ייעודי לחברי המועדון, כרטיס זה מאפשר זיהוי מהיר של חבר המועדון ויכול לשמש ממש ככרטיס אשראי. לעומת זאת, ישנם בתי עסק המשתמשים בתעודת הזהות של הלקוח מבלי להנפיק כרטיס ייעודי.
בשל המטרות הברורות שמשיג מועדון הלקוחות נראה כי כל בית עסק יכול להפיק תועלת מהקמת מועדון לקוחות. מועדון זה למעשה מבטיח את נאמנות הלקוחות בכך שהוא הופך את הלקוח לחבר, פונה אליו בצורה אישית, נותן לו שירות ייחודי ויוצר שותפות שמעניקה ערך נוסף עבור החבר בדמות הנחות, הטבות הזמנות לאירועים וכיוצא באלה.
ראשית, נציין כי הקמת מועדון לקוחות כרוכה בעלויות מינימליות. בעידן הטכנולוגי האפשרויות לבצע שיווק ממסדי נתונים הן פשוטות מאוד ליישום והעלות הכרוכה בצירוף חבר למועדון היא מינימלית. בעוד העלות להקמת מועדון הלקוחות היא נמוכה, היתרונות הגלומים בהקמתו הם רבים וברורים:
כאשר מדובר בעסקים קטנים הקמת מועדון לקוחות והעבודה שלו בפועל היא מעט שונה. בעוד כאשר מדובר בבית עסק כגדול עם אלפי לקוחות הוא ככל הנראה ישתמש בכרטיס מועדון ייעודי, יקפיד לשלוח לכולם ניוזלטרייים או הודעות בצורה גורפת ואחידה, מועדון לקוחות של עסקים קטנים יהיה אינטימי יותר, יכיל מספר קטן יותר של לקוחות אבל היכולת לשמר את המועדון הזה תהיה גדולה יותר.
במועדון קטן ואינטימי יותר ניתן להקפיד על מתן יחס אישי לכל לקוח, הקשר האישי הנ"ל יכול לסייע לבית העסק לשמור על לקוחותיו קרוב יותר, להגביר בהם את תחושת השותפות עם בית העסק ולגרום לכך שהמבצעים וההטבות שיציעו להם יהיו כאלה שבאמת יותאמו להם מבחינה אישית ולהעדפותיהם ויגרמו להם להמשיך להיות לקוחות נאמנים של בית העסק. כמו כן, בשל הגודל של המועדון, ניתן להציגו כקבוצה אקסקלוסיבית ובכך לגרום לעוד אנשים מבחוץ לרצות להיות חלק מאותו מועדון לקוחות דבר שבסופו של יום יוביל לצמיחתו ושגשוגו של בית העסק.
כעת, נפרוט בפניכם מספר טיפים לניהול והקמה של מועדוני לקוחות בעבור עסקים קטנים:
דף הבית » קידום ושיווק דיגיטלי » האם כדאי לעסקים קטנים להקים מועדוני לקוחות?