הסוגייה החשובה ביותר בתפעול חנויות אינטרנטיות היא שיפור יחס המרה המוגדרת בשפה המקצועית: CRO – Conversion Rate Optimization. ה-CRO מגדיר את היחס שבין המספר הכולל של גולשים באתר בתקופה מוגדרת מראש לבין הגולשים שביצעו את המטרה שהגדרתם, דוגמת השארת פרטי התקשרות, הרשמה לניוזלטר וכמובן רכישת מוצרים. אם אינם יודעים מהם יחסי המרה באתר שלכם, מומלץ להשתמש בכלי Google Analytic, שמאפשר למדוד את יחסי המרה בהתאם למקורות התנועה השונים באתר.
דבר מרכזי שצריך לזכור, הוא שהחוויה הראשונית של הגולש באתר המשפיעה באופן מכריע על יחסי המרה. לשם כך חשוב לוודא כי האתר נטען באופן מהיר (לגולשים אין סבלנות רבה) וכי הוא משדר אמינות, וסמכותיות. כדי להפוך ערכים אלו לתחושה חיובית של הגולש הקפידו על
כל אלו באים במטרה להתמודד עם פחד של גולשים מפני אתרי ספאם או הונאות, יגבירו את המוטיבציה להשאיר פרטים ויוכיחו שיפור יחס המרה והגדלת המכירות בחנות האינטרנטית שלכם.
הדף הראשי באתר משפיע באופן מכריע על שיפור יחסי המרה בחנות וירטואלית ולכן חשוב לשים בדף זה את המוצרים הפופולאריים ביותר של העסק, ואם יש לכם מידע אודות המוצרים הנמכרים ביותר באתר, עדיף לבחור במוצרים אלו, שנחשבים יותר אטרקטיביים עבור רוכשים דיגיטליים. הקפידו להשתמש במיקרו-קופי מניע לפעולה, שיבוא לכדי ביטוי בכותרות, באנרים וכפתורים ייעודיים בצבעים, המעודדים את הגולש "לרכישה", "עוד פרטים על המוצר" וכדומה. אם שאלתם את עצמכם איך לשפר יחסי המרה באופן מיידי באתר – זהו הצעד הראשון.
בכל אתר אנו מוזמנים להשאיר פרטי התקשרות, להצטרף לרשימת הדיוור של הניוזלטר החודשי או לאשר עדכונים בסלולר והדוא"ל. מהלכים אלו הם פועל יוצר של השאיפה ליצור שיפור יחסי המרה בכל כניסה לאתר ולהגדיל את המידע שיש לכם על קהלי היעד והלקוחות באתר. אם הגדרתם את ההרשמה לניוזלטר או השארת פרטים ואישור עדכונים כמטרה שלכם, חשוב להקפיד ליצור טפסים פשוטים, שדורשים מאמץ מינימלי מהגולש, שלא פעם מגיע אליכם דרך הסמרטפון ומעדיף להשקיע מינימום זמן במילויים. לשם כך
דף הבית » קידום ושיווק דיגיטלי » כך תשפרו את יחסי ההמרה ותצמצמו את אחוזי הנטישה באתר שלכם