האם כדאי לעסקים קטנים להקים מועדוני לקוחות?

מועדון לקוחות הוא למעשה חוג לקוחות קבועים של בית עסק מסוים, לבית העסק יש רשימה של הלקוחות הללו כולל פרטי ההתקשרות שלהם, בצורה זו הוא יכול להציע להם מבצעים שונים, הטבות במועדים ספציפיים, צבירה של נקודות בקניה ומימושן או להודיע להם על שירותים חדשים שיש לבית העסק וכן על מוצרים חדשים שיש לו להציע.

בדרך כלל איש השירות של בית העסק יציע ללקוחות להצטרף אל מועדון הלקוחות של בית העסק במידה ואלה רכשו ממוצריו או השתמשו בשירותיו. הלקוחות מצידם נותנים את פרטי ההתקשרות שלהם (כל עוד ההרשמה אינה מותנה בתשלום), ומקבלים מידע שוטף בצורה של הודעות לנייד, מיילים או דואר.

ישנם מועדונים הנעזרים בכרטיס ייעודי לחברי המועדון, כרטיס זה מאפשר זיהוי מהיר של חבר המועדון ויכול לשמש ממש ככרטיס אשראי. לעומת זאת, ישנם בתי עסק המשתמשים בתעודת הזהות של הלקוח מבלי להנפיק כרטיס ייעודי.

בשל המטרות הברורות שמשיג מועדון הלקוחות נראה כי כל בית עסק יכול להפיק תועלת מהקמת מועדון לקוחות. מועדון זה למעשה מבטיח את נאמנות הלקוחות בכך שהוא הופך את הלקוח לחבר, פונה אליו בצורה אישית, נותן לו שירות ייחודי ויוצר שותפות שמעניקה ערך נוסף עבור החבר בדמות הנחות, הטבות הזמנות לאירועים וכיוצא באלה.

יתרונות מועדוני הלקוחות:

ראשית, נציין כי הקמת מועדון לקוחות כרוכה בעלויות מינימליות. בעידן הטכנולוגי האפשרויות לבצע שיווק ממסדי נתונים הן פשוטות מאוד ליישום והעלות הכרוכה בצירוף חבר למועדון היא מינימלית. בעוד העלות להקמת מועדון הלקוחות היא נמוכה, היתרונות הגלומים בהקמתו הם רבים וברורים:

  • שומר על נאמנות הלקוחות בכך שגורם להם להרגיש שותפים וחברים בבית העסק.
  • מאפשר ליצור תקשורת אפקטיבית- באמצעות איסוף מידע ונתונים על הקניות של חבר מועדון, ניתן לדייק עבורו את הדיוור הישיר ולהבין במה אותו חבר מתעניין, אילו הטבות כדאי להציע לו, באילו מוצרים חדשים הוא עשוי למצוא עניין וכיוצא באלה. בכך ניתן למקסם את הרכישות או השימוש בשירות שמציע בית העסק.
  • קבוצת מיקוד חינמית- הלקוחות החברים במועדון יכולים לשמש מעין קבוצת מיקוד חינמית. ניתן לתת להם דוגמאות של מוצרים או שירותים שונים בחינם בהתחלה ובכך לסייע לבית העסק לקבל הערכה על מוצר או שירות חדש טרם יציאתו לשוק.
  • רישום מסודר של הלקוחות- הרישום המסודר של הלקוחות בממסד נתונים יכול לסייע לבית העסק בכל מיני פעולות עתידיות שירצה לבצע. כך גם ניתן לשמור על קשר קבוע עם הלקוחות ולהמשיך ולהגדיל את הרכישות והשימוש.

 

מועדון לקוחות לעסקים קטנים- כיצד הוא עובד בפועל?

כאשר מדובר בעסקים קטנים הקמת מועדון לקוחות והעבודה שלו בפועל היא מעט שונה. בעוד כאשר מדובר בבית עסק כגדול עם אלפי לקוחות הוא ככל הנראה ישתמש בכרטיס מועדון ייעודי, יקפיד לשלוח לכולם ניוזלטרייים או הודעות בצורה גורפת ואחידה, מועדון לקוחות של עסקים קטנים יהיה אינטימי יותר, יכיל מספר קטן יותר של לקוחות אבל היכולת לשמר את המועדון הזה תהיה גדולה יותר.

במועדון קטן ואינטימי יותר ניתן להקפיד על מתן יחס אישי לכל לקוח, הקשר האישי הנ"ל יכול לסייע לבית העסק לשמור על לקוחותיו קרוב יותר, להגביר בהם את תחושת השותפות עם בית העסק ולגרום לכך שהמבצעים וההטבות שיציעו להם יהיו כאלה שבאמת יותאמו להם מבחינה אישית ולהעדפותיהם ויגרמו להם להמשיך להיות לקוחות נאמנים של בית העסק. כמו כן, בשל הגודל של המועדון, ניתן להציגו כקבוצה אקסקלוסיבית ובכך לגרום לעוד אנשים מבחוץ לרצות להיות חלק מאותו מועדון לקוחות דבר שבסופו של יום יוביל לצמיחתו ושגשוגו של בית העסק.

טיפים לניהול מועדוני לקוחות לעסקים קטנים:

כעת, נפרוט בפניכם מספר טיפים לניהול והקמה של מועדוני לקוחות בעבור עסקים קטנים:

  • שמירה על קשר קבוע עם הלקוחות- הדבר החשוב ביותר הוא לגרום ללקוח להרגיש חלק מאותו מועדון ובאותה נשימה לא להציף אותו במידע. לדאוג שהדברים החשובים על מוצרים או שירותים חדשים יגיעו אליו בתדירות קבועה ומרווחת בהודעות לטלפון או דרך המייל.
  • בידול הלקוחות במועדון מיתר הלקוחות- לדאוג שחברי המועדון ירוויחו מהיותם במועדון בכך שידעו ראשונים על מבצעים והטבות חדשות שיש לבית העסק, יזכו להטבות שמגיעות אך ורק לחברי מועדון כמו למשל; הנחה ביום הולדת, הטבות בחגים ומועדים ועוד.
  • צבירת נקודות- לאפשר לחברי המועדון לצבור בכל שימוש או רכישה שלהם נקודות שיתורגמו בסופו של דבר לכסף ממשי שניתן להשתמש בו בבית העסק. בצורה זו למעשה גורמים ללקוחות בצורה עדינה לרכוש יותר ומתגמלים אותם על רכישות אלה.
  • חבר מביא חבר- כדי להרחיב ולהגדיל את בית העסק ככלל ואת מועדון הלקוחות כדאי לעשות מבצעי חבר מביא חבר, כך שחברי המועדון יכירו את בית העסק לחבריהם שככל הנראה חולקים איתם העדפות דומות. חברי המועדון יקבלו הטבה כלשהי על הבאת החבר ואתם תזכו בלקוח נוסף חדש ונאמן.

התנסות למשך 14 יום חינם

התנסות למשך 14 יום חינם