חנות אינטרנטית מכילה ברוב המקרים כמות גדולה של מוצרים מקטגוריות שונות. כדי לסייע לגולשים המבקרים בחנות הווירטואלית יש להציג בפניהם היררכיה נכונה, שקופה וברורה של מבנה אתר המכירות, כך הגולש הממוצע יכול להבין במהירות את מהות האתר ומבנהו, וכן לנווט את דרכו בקלות ולהגיע בקליק אחד או שניים אל המוצר המבוקש.
מאחר ובחנות אינטרנטית יש ריבוי קטגוריות ומוצרים, בניית היררכיה לאתר מהווה אתגר לא פשוט. אם עושים זאת נכון, הנראות של החנות האינטרנטית תשתפר באופן משמעותי, ובנוסף יהיו פחות נטישות של גולשים, האינדוקס של האתר יהיה מהיר ואיכותי יותר, והאלגוריתם של גוגל יעניק דירוג גבוה יותר לחנות והיא תופיע במיקום גבוה בדף התוצאות.
היררכיה נכונה בחנות וירטואלית מכתיבה את מבנה האתר, ובנוסף היא משפיעה על דירוג החנות האינטרנטית בדף התוצאות של גוגל ובשאר מנוע החיפוש. היתרונות המרכזיים של בניית היררכיה נכונה לחנות אינטרנטית הם:
ניווט קל, נוח ומהיר באתר המכירות – מבנה היררכי נכון לחנות אינטרנטית מסייג לגולשים המבקרים באתר להבין את מהותו ולנווט את דרכם בקלות ובנוחות. היררכיה נכונה מקלה על הגולשים למצוא את עמודי המוצר הרלוונטיים עבורם, לרכוש מוצרים, לקרוא מידע ועוד. גולשים שזוכים לחוויית משתמש ייחודית ולרכישה נוחה ומהנה באתר יהפכו ללקוחות נאמנים וקבועים.
אינדוקס מהיר ואיכותי על ידי הרובוט של גוגל – חנות אינטרנטית בעלת היררכיה נכונה זוכה לאינדוקס מהיר ואיכותי יותר על ידי הרובוט המתקדם של גוגל. הרובוט של גוגל סורק את החנות הווירטואלית במהירות ויש לו זמן קצוב לסריקת העמודים, לכן המבנה ההיררכי מסייע לרובוט לסרוק את כל העמודים, ומכאן הדרך קצרה לקידום אתר החנות בגוגל.
הנגשת האתר למנועי החיפוש – כדי להנגיש את האתר לרובוט של גוגל יש לתכנן היררכיה נכונה בחנות האינטרנטית. חשוב להוסיף קישורים פנימיים באתר, לשלב בכותרות, בתכנים ובתפריט הניווט מילות מפתח מרכזיות, להשתמש נכון בכותרות מטא, להקפיד על מבנה שטוח יחסית המתחיל בעמוד הבית ומגיע לעמודי הקטגוריה ומהם לעמודי המוצר, לבחור כתובות URL ידידותיות לגוגל ועוד.
דירוג עמודים לביטויים חשובים – מומלץ להוסיף לדפים החשובים ביותר את מירב הקישורים הפנימיים, וחשוב להוסיף קישורים גם לדפי מוצר חדשים שעולים באתר. רצוי להוסיף את הקישור הפנימי מדף הבית או מדף הקטגוריה כדי להביא לאינדוקס מהיר יותר.
תוכנית לבניית היררכיה נכונה לחנויות אינטרנטיות – עמוד הבית המרכזי יקשר לכל דפי הקטגוריות הראשיות באתר המכירות. מקטגוריה ראשית מוציאים קישורים לתת קטגוריות, ומעמודי תת קטגוריות מוציאים קישורים לדפי המוצרים ולמידע רלוונטי. הכלל המנחה הוא שכל דף מוצר נמצא במרחק של עד 3 קישורים מעמוד הבית.
מכנה משותף בין קטגורית ראשית לעמודי תתי הקטגוריה – בחנות אינטרנטית המציעה ריבוי מוצרים לרכישת באתר המקוון יש לא מעט קטגוריות ותת קטגוריות. יש להקפיד על מכנה משותף וקשר מובהק בין קטגוריה ראשית לתתי הקטגוריה. לדוגמה, אם בונים חנות וירטואלית המוכרת ציוד ספורט, תחת הקטגוריה הראשית של נעלי ספורט יופיעו תחת קטגוריות כמו נעלי ריצה לגברים, נעלי ריצה לנשים ונעלי ריצה לילדים.
היררכיה של תוכן באתר – חשוב להתאים את התוכן למבנה האתר ולכל עמוד ועמוד בנפרד. כדאי להיעזר בתגיות כדי להימנע ממצב של אינדוקס כפול של מוצרים המופיעים בקטגוריות השונות בחנות האינטרנטית, כך נמנעים גם מענישה על ידי גוגל. חשוב לשלב ביטויי מפתח בתפריט העליון של החנות הווירטואלית, בכותרות, בדסקריפשן ובתוכן עצמו.
עד 3 קישורים – כפי שציינו, כלל הזהב להיררכיה נכונה בחנויות אינטרנטיות הוא לוודא שכל דף באתר המכירות ממוקם במרחק של עד 3 קישורים מעמוד הבית.
קישורים פנימיים – הקישורים הפנימיים הם חלק מרכזי ומהותי בבניית היררכיה לחנויות אינטרנטיות. אם מתכנים נכון את ההיררכיה בחנות אינטרנטית הגולש מוצא בקלות את המידע הנדרש עבורו ויכול להגיע לכל עמוד באתר בקלות ובאמצעות לחיצה על 3-2 קליקים לכל היותר. הקישורים הפנימיים חשובים מאוד גם עבור הרובוט של גוגל מאחר והם מסייעים לו לסרוק במהירות את כל העמודים, וכך זוכים לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. כדאי ליצור קשר לוגי גם בין דפים המופיעים בבלוג לבין דפי המוצר או השירות בחנות האינטרנטית.
פירורי לחם – מומלץ לעשות שימוש נכון וחכם בפירורי לחם מבוססי היררכיה ולבנות תפריט דינמי המציג לגולש את מיקומו היחסי במהלך הניווט בחנות המקוונת.
תגיות מטא – תגיות מטא הן תגיות HTML ותפקידן הוא לסייע למנוע החיפוש להבין את מהות הדף. תגיות המטא מתחלקות בין היתר לתגית כותרת (טייטל) ותגית (תיאור) והן חשובות במיוחד לקידום אורגני, יעיל ואפקטיבי בגוגל.
כתובת URL ידידותית – חשוב להקפיד על כתובות URL ידידותיות לגולש ובעיקר לגוגל, לכן מומלץ לשלב בכתובת הייעודית של דף מסוים את מילת המפתח המקודמות באותו עמוד.
מפת אתר (Site Map) – קובץ טקסט הכולל תיאור של מבנה העמודים בחנות האינטרנטית עבור הרובוט של מנועי החיפוש, ובראשם גוגל. מפת אתר מסייעת גם לגולשים לנווט את דרכם בנוחות ובקלות בחנות האינטרנטית.
דף הבית » מסחר אלקטרוני » בניית היררכיה לחנות אינטרנטית – כך תעשו זאת נכון