גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל והפופולרי ביותר בקרב גולשים בישראל וברחבי העולם. במציאות של היום כולם מחפשים מידע על עסקים ומוצרים באמצעות חיפוש בגוגל. לכן, מומלץ לכל העסקים, קטנים, בינוניים וגדולים, ובמיוחד לבעלי חנויות וירטואליות, לנהל קמפיינים ולהשקיע בפרסום אורגני וממומן בגוגל כדי לקבל חשיפה רחבה, לידים איכותיים, נוכחות מרשימה באינטרנט, מיתוג מנצח ובידול מהמתחרים.
מערכת הפרסום של גוגל מציעה כלים מתקדמים ויעילים. יש לבנות אסטרטגיית פרסום המותאמת למטרות ולמאפייני העסק או החנות האינטרנטית, בדגש על מטרות השיווק של העסק. לאחר הגדרת מטרות שיווק יש לבחור את כלי הפרסום הרלוונטיים להשגת היעדים שנקבעו, לדוגמה קמפיין המייצר פניות מלקוחות חדשים או קמפיין שמטרתו להגדיל את התנועה (טראפיק) לאתר אינטרנט או לחנות וירטואלית, להגדיר קהלי יעד, ולהגדיר תקציב לקמפיינים הפרסומיים ולקידום אורגני. במהלך ניהול הקמפיין מודדים את ביצוע הפרסום בגוגל, מסיקים מסקנות, מבצעים שינויים ומשפרים את הקמפיינים כדי לעמוד ביעדים שנקבעו.
פרסום ממומן בגוגל מתאים לכל בתי העסק, כולל עסקים קטנים. שיטת הפרסום הייחודית המבוססת על תשלום פר הקלקה (PPC) מבטיחה חשיפה רחבה, תוצאות מהירות, דיוק בבחירת קהלי המטרה, לידים איכותיים שקל להפוך למכירות, ניטור תוצאות הקמפיין בזמן אמת, שיפור משמעותי ביחס ההמרה ועוד.
לכן, הפרסום בגוגל מתאים לכל עסק המעוניין בחשיפה רחבה ובלידים איכותיים, הפרסום במנוע החיפוש הפופולרי הוא כלי שיווקי יעיל ואפקטיבי המבטיח תמורה מלאה לכסף ושיפור בתוצאות העסקיות. חשוב להדגיש כי הפרסום הממומן בגוגל מתאים לעסקים המתמקדים במכירות לוקאליות ומקומיות ולעסקים המעוניינים למכור מוצרים ושירותים לקהלי יעד חדשים, ללא תלות באזור הגיאוגרפי.
מערכת הפרסום של גוגל המכונה גוגל אדס פועלת בשיטת מכרזים ומבוססת על טכניקת ה-PPC. לאחר הקמת קמפיין חדש במערכת הפרסום בוחרים מילות מפתח ומציינים מה המחיר המקסימלי שמוכנים לשלם עבור הקלקה של לקוח פוטנציאלי. מודעת הפרסום תוצג בפני גולש המבצע שאילתה בגוגל הכוללת מילות מפתח שנבחרו במערכת, בהתאם להחלטת האלגוריתם המשוכלל שתפקידו להציג את המודעות הרלוונטיות ביותר לשאילתה של הגולש, תוך התייחסות לפרמטרים נוספים.
לאחר רישום מהיר למערכת הפרסום של גוגל ניתן לנהל מספר קמפיינים במקביל. כאשר מקימים קמפיין חדש בוחרים את סוג הקמפיין ומטרתו (למשל קמפיין לידים, חשיפה, מכירות, רימרקטינג וכו'), מילות מפתח, מגדירים את מאפייני קהל היעד לפי פרמטרים כמו טווח גילים, אזור גיאוגרפי, שפה, השכלה, תחומי עניין ועוד. בנוסף קובעים מראש היכן תוצג מודעת הפרסום ומה התקציב היומי לניהול הקמפיינים.
כאמור, הפרסום בגוגל מתאים לכל העסקים, כולל חנויות אינטרנטיות, ובכל התחומים.
סוגי הפרסום המומלצים ביותר לעסקים השונים הם:
קידום אורגני נועד להביא את האתר למיקום גבוה בדף תוצאות החיפוש. הקידום האורגני דורש זמן והתמדה, את התוצאות רואים בדרך כלל לאחר חצי שנה או יותר, בהתאם לתחרות על מילות המפתח וטכניקות הקידום. כאשר מגיעים לדף הראשון, ובעיקר לחמש התוצאות הראשונות, האתר זוכה לחשיפה עצומה המביאה לטראפיק גבוה, למיתוג של עסק מוביל וליתרונות רבים נוספים.
מספר דגשים לקידום אורגני של חנויות אינטרנטיות
פרסום בגוגל אדס (פרסום ממומן) מסייע לעסק לעמוד במטרות השיווקיות והעסקיות שלו. ניתן לנהל קמפיינים שונים לצורך חשיפה, מעורבות, מכירות, לידים, מודעות למותג ולמוצריו, שיווק מחדש (רימרקטינג) ועוד. ניתן לפרסם בגוגל גם באמצעות תקציב יומי נמוך יחסית, ובכל רגע נתון אפשר לעצור את הקמפיין, לשפר את מודעות הפרסום, לנטר תוצאות ולבצע שינויים נדרשים כדי להישג את המטרות השיווקיות. פרסום ממומן בגוגל מאפשר לעסקים לנהל את הקמפיינים הבאים:
גוגל מפות הוא יישום חינמי מבית ענקית הטכנולוגיה, זהו יישום רשת מתקדם טכנולוגית מבית גוגל המציג מפות עדכניות על גבי תמונות לוויין וצילומי אוויר, של כל העולם. מיליוני אנשים משתמשים בגוגל מפות בכל רגע נתון, היישום פופולרי מאוד גם בקרב הישראלים, לכן כדאי להכיר את אפשרויות הפרסום ב-Google Maps.
רבים מבעלי העסקים עדיין אינם יודעים כי הפרסום בגוגל מפות הוא חינמי לחלוטין. מודעת הפרסום מיועדת ללקוחות הנמצאים בקרבת העסק, כלומר קרוב לכתובת הפיזית של בית העסק. לכן, הפרסום בגוגל מפות הוא כלי יעיל ואפקטיבי מאוד לפרסום מקומי, ולקוחות יכולים למצוא את העסק בקלות ולנווט את דרכם בנוחות ובבטחה.
הפרסום בגוגל מפות מתאים לעסקים מקומיים עם סניף פיזי שאנשים מגיעים אליו במיוחד כדי לרכוש מוצרים או לקבל שירות מסוים. האלגוריתם של היישום מתאים את תוצאות החיפוש לכל גולש לפי פרמטרים רבים, ביניהם כמובן מיקום פיזי של הגולש. לכן, כאשר גולש נמצא במיקום כלשהו ומבצע חיפוש חנות או בעל מקצוע, גוגל מפות יציג בפניו עסקים מקומיים הנמצאים בקרבתו, ומעבר לשם העסק הגולש יכול לקרוא מידע על העסק, להתרשם מחוות דעת וביקורות שנכתבו על העסק, לבדוק מהן שעות הפעילות ועוד.
דף הבית » קידום ושיווק דיגיטלי » פרסום בגוגל לעסקים