השירות מעניק גם יתרון משמעותי בתוצאות החיפוש בגוגל וגישה ישירה לקהל יעד שחיפש מוצרים דומים לשלכם. לפניכם המדריך המלא להשתלבות מוצלחת בשירות Google Shopping
יתרונות הקנייה אונליין עלו מדרגה עם שירות Google Shopping מבית גוגל, שמאפשר לכל חנות אינטרנטית לסרוק את המוצרים ולהתאים את חוויית הקנייה ומידע רלוונטי לגולש, כמו: מחיר, תמונה, שם עסק, מידות ופרטים נוספים. המשמעות של השירות היא פנייה לקהל ממוקד יותר, המחפש מוצרים ספציפיים ולכן גם בעל סבירות המרה גבוהה יותר. אם נצרף לכך את האפשרות לנסח מודעה ולקדם את מודעות המוצרים גם בדף תוצאות החיפוש של גוגל לקהל הרלוונטי, הרי שיש כאן הזדמנות מצויינת לחנויות האינטרנטיות, שלא נזקקות עוד לשכנע את הגולש ברלוונטיות המוצר אלא לשים דגש על תחרות מול מוצרים דומים.
גוגל שופינג, ובעברית גוגל קניות, היא פלטפורמה מבית גוגל שמאפשרת לנו, כקונים, למצוא מוצרים בגוגל בצורה קלה יותר, אפילו מבלי שנצטרך להיכנס לאתרים ספציפיים. המוצרים שנחפש יופיעו לנו מעל התוצאות האורגניות, ובמקרים מסוימים גם בשטחי פרסום באתרים פופולריים ובערוץ Youtube, בהתאם לבחירת המוכר. מודעות גוגל שופינג נותנות קדימות למוצרים שמתפרסמים, כיוון שהן מאפשרות רכישה מיידית תוך חשיפה למחיר המוצר ולנתונים חשובים נוספים. בעידן של היום, בו הצרכן רוצה את הכול ועכשיו, מודעות גוגל שופינג חוסכות לגולש הקלקות ומייעלות תהליכים.
המודעות של שירות גוגל שופינג יכולות להופיע במיקומים שונים כגון:
ראוי לציין כי המודעות האלו מופיעות במיקומים השונים לאחר הקמת קמפיין חדש בשירות גוגל שופינג. את מודעות השופינג ופרטי המוצרים מגדירים בשירות Google Merchant Center, וכדי לפרסם את המודעה יש לנהל קמפיין במערכת הפרסום מבית גוגל הנקראת גוגל אדס, באנגלית Google Ads.
לפרסום בגוגל שופינג יש יתרונות רבים במיוחד לבעלי חנויות אינטרנטיות ואתרי איקומרס. היתרונות המרכזיים של פרסום מודעות בגוגל שופינג הם:
חשוב לזכור כי אחד מהיתרונות המרכזיים של פרסום מודעות בגוגל שופינג הוא הצגת המוצרים בהתאם לחיפוש שגולשים מבצעים בגוגל. המוצרים במודעות של גוגל שופינג מותאמים לחיפוש של הגולש, ובגלל הוויזואליות המרשימה של המודעה הגולשים נחשפים למותג והסיכוי שהם ירכשו את המוצר גבוה יותר.
בנוסף על כך, אם מנהלים נכון את הקמפיינים בגוגל שופינג העלות לקליק תהיה נמוכה יותר לעומת העלות בקמפיין רגיל המתנהל ברשת החיפוש. אגב, בגוגל טוענים כי יחס ההמרה של מודעות בשירות גוגל שופינג גבוה פי 2 ביחס לשיעור ההקלקות על מודעות הפרסום הרגילות, לכן עבור בעלי חנויות באינטרנט כל הדרכים מובילות אותו לפרסום בשופינג.
אז לאחר שעברנו על ההגדרה של גוגל שופינג – מה זה, כדאי לדעת שלפרסום בגוגל שופינג ישנם מספר מגבלות וכללים בנוגע לפרסום מוצרים.
מלבד התוכן האסור בפרסום, ישנו תוכן מוגבל, כדוגמת פרסום המיועד למבוגרים בלבד, הימורים, אלכוהול ופרסום בעל תוכן פוליטי. המשמעות של התוכן המוגבל היא שגוגל תתיר לכם לבצע פרסום, אם כי ישנה מדיניות שמטרתה למנוע פרסום מודעות כאלו בזמן ובמקום בהם הן עשויות להיות בלתי הולמות. למשל, פרסום בשעות הלילה בלבד / פרסום במדינות מותרות בלבד, ועוד.
כדי להקים קמפיין מודעות בגוגל שופינג ולפרסם בפלטפורמה המעולה, תצטרכו לבצע מספר פעולות שעיקרן פתיחת חשבונות וסנכרון ביניהם.
בשירות גוגל שופינג ניתן להריץ קמפיינים מסוגים שונים, הקמפיינים בשירות זה מיועדים לבעלי חנויות אינטרנטיות. סוגי הקמפיינים העיקריים הם:
לאחר שפתחנו את החשבונות הרלוונטיים לפרסום ואנחנו רוצים להתחיל לקדם מוצרים בגוגל שופינג, יש לעשות את הצעדים הבאים:
לחנות האינטרנטית יש חיבור מובנה לגוגל שופינג כך שאתם יכולים להתחיל לפרסם מוצרים ישירות מתוך מערכת הניהול של החנות האינטרנטית. פרסום בגוגל שופינג מעולם לא היה יותר קל. במספר לחיצות כפתור בודדות תוכלו להתחיל להקים קמפיינים ישירות מתוך מערכת הניהול של החנות האינטרנטית שלכם ולהתחיל למכור.
בהצלחה!
דף הבית » קידום ושיווק דיגיטלי » גוגל שופינג – המדריך המלא לפרסום מוצרים