במציאות העסקית של היום כל עסק חייב לפתח נכסים דיגיטליים ולהגביר את הנוכחות האינטרנטית שלו. פתיחת חנות מקוונת מאפשרת לבעלי העסקים וליזמים למכור מוצרים ו/או שירותים ללקוחות רבים, בארץ וברחבי העולם, ואין אפשרות להתעלם יותר מהיקפי המסחר המקוון שגדלים משנה לשנה ומשיאי המכירות באינטרנט שנשברים בכל פעם מחדש.
חנות מקוונת היא נכס דיגיטלי בעל ערך לכל עסק קיים או חדש. חנות מקוונת פתוחה מסביב לשעון, הלקוחות יכולים להזמין מוצרים שונים בכל שעה ומכל מקום, באמצעות המחשב או הסמארטפון שלהם, והעסק יכול להמשיך לעבוד גם במצבי משבר, כפי שתקופת הקורונה לימדה אותנו. כדאי לדעת כי היקפי המסחר האלקטרוני ממשיכים לצמוח במהירות, וישראל נחשבת לאחת המדינות המובילות בקניות מקוונות. בשנת 2021 המסחר האלקטרוני בכל העולם הסתכם ביותר מ-4.9 טריליון דולר, והמומחים טוענים כי בשנת 2022 נראה עלייה של כ-15% בהיקף הקניות באינטרנט.
פתיחת חנות מקוונת מבטיחה לעסק יתרונות משמעותיים וחשובים רבים כגון:
כדי לפתוח חנות מקוונת חדשה יש להחליט מראש האם רוצים להקים אותה בפלטפורמות בינלאומיות למסחר אלקטרוני או בפלטפורמות מקומיות המציעות מערכות מתקדמות עם כלים מובנים, ממשק בעברית, מערכות סליקה ואבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר, כלים לקידום החנות בגוגל ועוד. אפשרות נוספת היא לפתח חנות מקוונת מאפס, בקוד פתוח או סגור, אך בדרך כלל המחיר יקר יותר ונדרשת גם תחזוקה שוטפת.
המומחים ממליצים לפתוח חנות מקוונת באמצעות מערכת מתקדמת וייעודית בגלל אפשריות העיצוב, הכלים המובנים, פתרונות הסליקה ואבטחת המידע, אפשרויות המיתוג, הדומיין הייחודי ופתרונות הנגישות המובנים במערכת.
בעת פתיחת החנות באינטרנט חשוב להקפיד על הנושאים הבאים:
בחירת מערכת לבניית חנות מקוונת – בשלב הראשון יש לבחור את המערכת המתאימה ביותר לפתיחת חנות מקוונת.
אפיון – חשוב להכין מסמך אפיון, עדיף בעזרת המומחים של חברה המתמחה בפיתוח חנויות מקוונות.
עיצוב מקורי – יש לבחור תבנית עיצוב, ניתן לשנות את התבנית בעזרת מעצב מקצועי. העיצוב חייב להתאים למאפייני העסק והמיתוג, למאפייני קהל היעד ולמוצרים אותם מוכרים.
אתר רספונסיבי – רוב הגולשים מגיעים לחנויות המקוונות באמצעות הסמארטפון או הטאבלט שלהם, לכן חשוב לוודא כי החנות האינטרנטית היא רספונסיבית ומתאימה לכל סוגי המסכים ומערכות ההפעלה. כמו כן, מומלץ לבנות אתר מונגש בהתאם לדרישות החוק.
סליקה ואבטחת מידע – גולשים ירכשו מוצרים רק מחנות מקוונת המציעה מערכת סליקה מתקדמת ואבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר.
התאמה לקידום אורגני – כדאי לבנות חנות אינטרנטית רק במערכת הכוללת כלים מובנים לקידום אתר החנות בגוגל.
דף הבית » מסחר אלקטרוני » פתיחת חנות מקוונת – המדריך המלא למתחילים