אינסטגרם היא רשת חברתית חינמית ופופולרית שפותחה לראשונה בשנת 2010 כיישום חדשני המתוכנן לספק שירותים מגוונים מבוססי מקום. היישום פותח על ידי היזמים קווין סיסטרום ומייק קריגר, ולאחר שהמפתחים החליטו להתמקד באפשרויות הצילום באמצעות היישום, הם העניקו לו את השם אינסטגרם המבוסס על Instant – מיידי, Telegram – מברק. באפריל 2012 פייסבוק הודיעה כי היא רוכשת את אינסטגרם תמורת מיליארד דולר וחלו באפליקציה לא מעט שינויים מאז.
אינסטגרם מציעה למשתמשים מערכת פרסום מתקדמת המבוססת על מערכת הפרסום של פייסבוק. פרסום באינסטגרם מתאים לכל העסקים, הקטנים, הבינוניים והגדולים, ועלויות הפרסום ברשת החברתית יחסית נמוכות בהשוואה לאמצעי פרסום רגילים ומסורתיים כמו טלוויזיה ועיתונות. באמצעות מערכת הפרסום המובנית של אינסטגרם ניתן לנהל קמפיינים מוצלחים המבטיחים החזר השקעה גבוה ומהיר, חשיפה רחבה בפני קהל יעד שמאפייניו ידועים מראש (פרסום ממוקד), אפשרויות מתקדמות לפרסום אפקטיבי, כלי ניטור ומעקב אחר תוצאות וביצועי הקמפיינים, אפשרות להטמעת פיקסלים ומגוון אפשרויות פרסום ברשת החברתית המצליחה והפופולרית.
חשוב לדעת כי מערכת הפרסום של אינסטגרם מאפשרת לבעלי עסקים, לבעלי מקצועות חופשיים, לחברות, לארגונים ולבעלי חנויות אינטרנטיות לנהל קמפיינים שבאמת עובדים, גם בתקציבים נמוכים יחסית. לפרסום ברשת החברתית יש יתרונות רבים לעסקים ולבעלי חנויות מקוונות ואתרי סחר אלקטרוני, וניתן לשלב פעילות שיווקית בפרופיל העסקי יחד עם קמפיינים ממומנים.
כדאי לדעת כי יש מגוון אפשרויות לפרסום עסקים וחנויות אינטרנטיות באינסטגרם. לבעלי חנויות אינטרנטיות כדאי לחלק את תקציב הפרסום המיועד לרשת החברתית לשני פתרונות מרכזיים:
מומלץ לבעלי עסקים ולמנהלי מותגים וחנויות אינטרנטיות לקבוע תקציב לפרסום ברשת החברתית המצליחה ולחלק את העוגה לפרסום ארגוני ולפרסום ממומן באינסטגרם. אחת האפשרויות היא להשקיע בפוסטים ממונים, אך שיטה זו פחות מתאימה לבעלי עסקים. המומחים ממליצים לבעלי עסקים להשקיע במודעות סטוריז ולנהל במקצועיות את העמוד העסקי ברשת החברתית, וזאת בשילוב קמפיינים ממומנים. פרסום באינסטגרם מאפשר פילוח ממוקד של קהל היעד לפי פרמטרים כמו גיל, מגדר, השכלה, אזור מגורים, תחומי עניין ועוד.
הקמפיינים שמתאימים בעיקר לבעלי עסקים וחנויות באינטרנט, מעבר לסטורי הממומן, הם:
החל מ-2020 הרשת החברתית הפופולרית מציעה לבעלי העסקים פיצ'ר חדש הנקרא אינסטגרם שופינג, ולמעשה ניתן להקים חנות מקוונת באינסטגרם, לאחר הפיכת החשבון לעסקי. כך, לקוחות קיימים ופוטנציאליים יכולים לרכוש מוצרים שונים בחנות שלכם המופיעה באינסטגרם, בלי לצאת מהיישום, והם יכולים לשלם באמצעות כרטיסי אשראי ואפליקציות תשלומים שונות. החנות האינטרנטית מציעה חיבור אוטמטי לאינסטגרם שופינג – דבר, אשר מאפשר לבעלי חנויות אינטרנטיות להעלות את כל קטלוג המוצרים בקליק.
פרסום באינסטגרם לחנויות אינטרנטיות ולעסקים מבטיח לא מעט יתרונות. כדי להפיק את מירב היתרונות מפרסום באינסטגרם כדאי להתייחס לטיפים הבאים:
דף הבית » מסחר אלקטרוני » פרסום באינסטגרם לעסקים