גוגל אנליטיקס, באנגלית Google Analytics, הוא שירות המוצע על ידי גוגל לצורך איסוף מידע ויצירת נתונים סטטיסטיים על תנועת הגולשים באתר האינטרנט, כולל פירוט על מקור תנועת הגולשים ואמצעי מכירות. הכלי מיועד למנהלי אתרים וחנויות אינטרנטיות, לבעלי אתרים, למקדמי אתרים, למנהלי קמפיינים ולמשווקים באינטרנט, השירות מאפשר לנתח את יעילותן של פרסומות לאתר וקמפייניים בתשלום, למדוד כניסות מתוך קישורים, וניתן באמצעותו לשפר תהליכים שיווקיים ומכירתיים. באוקטובר 2020 Google שחררה גרסה חדשה המבוססת על פלטפורמת יוניברסל אנליטיקס, אך לאחרונה גוגל פרסמה כי החל מיולי 2023 יש לעבור לשירות גוגל אנליטיקס 4.
חשוב לדעת כי מי שמחזיק בחשבון הסטנדרטי של יוניברסל אנליטיקס (Universal Analytics), השירות שהביא לעולם את הכלים הפופולריים כמו User ID ו-Custom Dimensions/Metrics, חייב לעבור לגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס 4, מאחר וחברת גוגל מפסיקה החל ב-1 ביולי 2023 לעבד נתונים חדשם בשירות יוניברסל אנליטיקס. בעקבות המעבר הצפוי לשירות החדש והעדכני חשוב לכל בעלי החנויות האינטרנטיות להבין מה ההבדל בין הגרסאות ולהכיר את החידושים המרכזיים בשירות החדש והמתקדם יותר.
יש דמיון רב בשמות של שירות Universal Analytics והשירות החדש Google Analytics 4, אך בפועל אלו שתי פלטפורמות שונות. לבעלי חנות אינטרנטית כדאי להכיר את ההבדלים והחידושים העיקריים בשירות החדש יותר, ההבדלים המרכזיים הם:
מדידת אינטראקציה של הגולשים – בשירות החדש המדידה נעשית לפי מודל איוונטים (Events) במקום מודל המדידה במערכת יוניברסל אנליטיקס המבוסס על סשנים (Sessions) וצפיות בדף, כלומר מדידה באמצעות ניטור קבצי קוקיס. באנליטיקס 4 מדידת התנועה שונה ויש בכך יתרון מאחר וניתן לקבל מידע יותר מפורט על הפעולות שגולשים ביצעו בצורה אוטומטית באתר המכירות. כדאי לדעת כי המערכת מאפשרת ניתוח ומידע על איוונטים מסוגים שונים כמו לחיצה על כפתורים באתר, המרות שונות, כמות הצפיות בדף מסוים באתר, זמן הצפייה בעמוד מסוים ועוד. בנוסף, לכל איוונט מוגדר שם ייחודי וניתן להוסיף עד 25 פרמטרים שונים לאיוונט אחד.
מיקוד בגולש – אחד ההבדלים העיקריים בין שתי המערכות הוא המיקוד בגולש המבצע פעולות שונות בחנות האינטרנטית. מערכת אנליטיקס 4 מאפשרת למנהלי שיווק וקמפיינים לקבל תמונה מקיפה ומלאה על המשתמשים באתר ולהציג נתונים הממוקדים בלקוח. המערכת מספקת תמונה הוליסטית על המסע של הלקוח בחנות האינטרנטית, מסע שיכול להתחיל בפלטפורמה אחת ולהסתיים בפלטפורמת מכירות אחרת, ולמעשה ניתן להפיק תובנות חשובות על האינטראקציה של הגולש והלקוח עם המותג.
אינטגרציות מתקדמות – המערכת החדשה של גוגל אנליטיקס מבצעת אינטגרציות מתקדמות יותר בין המשתמשים לבין כלי הפרסום של גוגל. לכן, המידע שמנהלי השיווק והקמפיינים מקבלים מהמערכת הוא מידע שלם, מקיף ועמוק יותר, וקל יותר לנתח ולהבין את התנהגות הגולשים באתר המכירות וכך גם משפרים את יחס ההמרה והחזר ההשקעה.
הצגת נתונים מתקדמת – GA4 מאפשרת לבעלי חנויות באינטרנט לקבל תמונה רחבה ומפורטת על מסע הלקוח ועל מדד ה-LTV, כלומר ערך חיי הלקוח. מדד ה-LTV מייצג את סך ההכנסה הצפוי מלקוח מסוים, כך ניתן לגזור כמה כסף צריך להשקיע על מנת לגייס לקוחות חדשים. לכן, המערכת החדשה של אנליטיקס מאחדת את הפרופילים השונים של הגולשים למשתמש אחד, והיא מזהה אוטומטית את כלל האינטראקציות בין המותג למשתמש ומאפשרת להציג את הנתונים לפי השלבים שבוצעו במסע של הלקוח.
המעבר לגוגל אנליטיקס 4 עבור בעלי חנויות אינטרנטיות הוא משמעותי, המערכת החדשה מבוססת על טכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית (AI) ועל אינטגרציה יעילה ומתקדמת בין פלטפורמות שונות, וכך ניתן לקבל נתונים מפורטים ולהפיק תובנות אופטימליות ואיכותיות יותר. המערכת מציעה נתונים מתקדמים ומפורטים יותר לכן היא מהווה כלי שיווקי עוצמתי עבור בעלי חנות אינטרנטית והיא מאפשרת להם לשפר את יחס ההמרה ולהשיג את המטרות המוקשות עבור המותג.
הדרך המהירה והפשוטה ביותר לשדרוג לאנליטיקס 4 היא ליצור חשבון חדש, ליצור Property חדש ולהטמיע את הקוד בפורמט של GA4.
כדי לשדרג חשבון קיים לאנליטיקס 4 יש לבצע את השלבים הבאים:
בשורה התחתונה, מומלץ לכל בעלי החנויות האינטרנטיות לעבור לאנליטיקס 4. המערכת החדשה מתקדמת ואיכותית יותר, היא מאפשרת להבין טוב יותר את התנהגות הגולשים וניתן באמצעותה להפיק תובנות חשובות כדי להגדיל את המכירות בחנות האינטרנטית, לשפר יחס המרה ולהשיג את המטרות הרצויות.
המערכת מציעה חידושים רבים, לכן כדאי להתנסות עם הכלי המתקדם יותר, להכיר את היכולות החדשות ולשפר ביצועים.
דף הבית » מסחר אלקטרוני » המעבר הצפוי לגוגל אנליטיקס 4 – כל מה שבעל חנות אינטרנטית צריך לדעת