מרבית העסקים הקטנים והבינוניים (SMEs) היו בעבר עסקים מקומיים.
סחר בינלאומי דרש מאמץ משמעותי, בייחוד עבור עסקים שמכרו ללקוחות באופן ישיר. שליחת חבילות אינדיבידואליות הייתה מסובכת ויקרה, ורק מעטים מצאו שכדאי להשקיע בייעול התהליך. אולם בימינו, האינטרנט עיצב עולם זה מחדש.
החודש הזה מלאו עשרים שנה למסחר האלקטרוני, הכוח המניע בבסיס המהפכה. הכל החל במכירת אינטרנט בודדת של האלבום Summoner's Tales של סטינג, ולמרות שהצמיחה הייתה איטית בתחילה, בימינו הפך מסחר מסוג זה למבוסס ביותר. בשנה שעברה הכניס המסחר אלקטרוני 263$ מיליארד בארה"ב בלבד.
גורם חשוב בצמיחה זו הייתה הקלות שבה ניתן להשתמש במסחר האלקטרוני להרחבת השווקים למרחב העולמי. עובדה שמשכה יותר ויותר עסקים קטנים ובינוניים לאופן פעולה עסקי זה, והפעילה לחץ על שחקנים אחרים במערכת המסחר לשיפור השירותים שהציעו.
אחד מן הקשיים העיקריים בימיו הראשונים של המסחר האלקטרוני היה המרת כספים, בעיה שהפכה חמורה יותר כאשר משמעות הגלובליזציה הייתה שאנשים רצו לסחור במטבעות שונים, וכאשר עסקים ביקשו להגיע לנישות שיווק שבהם הרקע לשימוש בכרטיסי אשראי היה מצומצם. מערכות מוקדמות היו מוכנות לפי הזמנה, ובדרך כלל סבבו סביב העברות בנק, אם כי עד שנת 2005 עדיין היו חברות שהתעקשו לקבל תשלום במטבע קשיח, שהומר על חשבון הלקוח ונשלח במעטפה. מובן שהיה קשה להמשיך לפעול בדרך זו – אשר הפכה את המסחר האלקטרוני לקשה בהרבה מקנייה מסורתית – אך בנישה שנוצרה החלו לצוץ תבניות בנקאיות חדשות.
PayPal, שהושקה בשנת 1999, התייצבה במהירות בראש החבורה, וקבעה את בסיס הזהב לתשלומים מקוונים. למרות שדרשה שקונים יהיו בעלי חשבון בנק וכרטיס אשראי, גם כרטיסי חיוב התקבלו, והבנקים בהחלט שמחו להנפיק אותם ללקוחות תמורת עמלה נמוכה או משתנה. כרטיסים כאלו היו נגישים גם לאנשים במדינות עניות. עם זאת, מה שבאמת העניק ל-PayPal יתרון על פני המתחרים, היה המהירות שבה מפתחי התוכנה צפו את האופן שבו אנשים ירצו לבצע קניות. הנהגת מערכת סל הקניות של PayPal אפשרה לקונים לרכוש בקלות את מה שרצו בכל אתר מכירות באינטרנט ששולב בתוכנה.
החנות המקוונת המודרנית נראית מעט שונה ממקבילותיה המוקדמות. עיצוב החנות האינטרנטית תוכנן כך שלקוחות יוכלו למצוא בקלות דברים כגון סל הקניות וחלון החיפוש. קיים דגש על תמונות, אשר לא רק מאפשרות לאנשים לראות את המוצר טרם הקנייה אלא גם נותנות מענה מסוים לבעיית מחסום השפה בחוויית הקנייה. חנויות כגון זו, בצורתן הקודמת, היו עלולות לדרוש השקעה מאמץ לא מבוטל בתחזוקה, אך מערכות מקצועיות של מסחר אלקטרוני הניתנות להשגה במחירים סבירים בהחלט, מאפשרות כיום לבצע חלק ניכר מהתחזוקה באופן אוטומטי, תוך מעקב אחר גורמים כגון שינויי מחיר ומזג אוויר או חוסר פריטים במלאי. דבר זה משמעו שבעלי עסקים יכולים לבצע בקלות עסקות בשוק המקוון ולנצל את מערכות המשלוח המשופרות לשליחת מוצריהם לכל רחבי העולם.
דף הבית » מסחר אלקטרוני » הגלובליזציה של הסחר האלקטרוני בעסקים