היקפי המסחר האלקטרוני באינטרנט שוברים שיאים בכל שנה מחדש, לכן הנוכחות הדיגיטלית חשובה מאוד בימינו, ובמיוחד היום בתקופת הקורונה. עסק ללא אתר יתקשה לשרוד ולהצליח מאחר וגם הרגלי הקנייה של הצרכנים בארץ ובעולם השתנו, וכל אדם המעוניין לרכוש מוצר מסוים מתחיל בחיפוש בגוגל. בניית אתרים לעסקים קטנים מסייעת להגדלת המכירות, לחשיפה רחבה בפני קהלי יעד חדשים וכן, למיתוג העסק.
במציאות הכלכלית המאתגרת של היום מומלץ לכל בעלי העסקים להקים אתר ייעודי לעסק שלהם. נכון, זו הוצאה כספית העשויה להיות משמעותית עבור העסק הקטן, אך מדובר בהשקעה משתלמת לטווח הארוך. אתר לעסק קטן מהווה כרטיס ביקור דיגיטלי, זהו נכס דיגיטלי חשוב ובעל ערך, וכדאי לבנות אתר מכירות כדי למנף את הפעילות העסקית ולהגדיל את המכירות.
חשוב לדעת כי יש סוגים שונים של אתרים לאינטרנט, לכן כדאי להתייעץ עם המומחים ולבחור באתר העונה על צורכי העסק בהווה ובעתיד. אפשר להתחיל עם דף נחיתה המהווה מעין מיני סייט, דף האינטרנט הבסיסי הוא כלי שיווקי יעיל ועלותו זולה. כמו כן אפשר להקים אתר מיני סייט, כלומר אתר בסיסי לצורכי מיתוג וחשיפת העסק. אפשרות נוספת שיכולה להתאים לעסק שלך היא בניית אתר תדמית, האתר כולל מספר עמודים וניתן לקדם אותו בגוגל.
לעסק קטן המציע שירות ללקוחות רבים, ולעסקים קטנים המספקים שירות בהיקף גדול, כדאי להשקיע בבניית חנות וירטואלית. חנות באינטרנט מתאימה לרבים מהעסקים הקטנים, ניתן לקדם את האתר בצורה אורגנית וממומנת בגוגל ובשאר מנועי החיפוש.
הקמת אתרים לעסקים על ידי חברה מקצועית ומובילה מבטיחה לעסק הקטן נכס דיגיטלי משמעותי ונוכחות מרשימה באינטרנט. האתר מהווה מעין כרטיס ביקור דיגיטלי של העסק הקטן, הוא מהווה מקור מידע אמין לגולשים המחפשים מידע על העסק שלכם ועל המוצרים שאתם משווקים. אתר מעוצב ומתקדם טכנולוגית מבטיח מיתוג מנצח, בידול מהמתחרים, חשיפה רחבה וגידול במכירות. היתרונות המרכזיים בבניית אתר לעסק קטן הם:
תהליך בניית אתרים לעסקים קטנים ובינוניים מבוסס על 6 שלבים מרכזיים – אפיון, עיצוב, פיתוח האתר, הקמה טכנית וחיבור למערכות חיצונית (למשל מערכת סליקה באינטרנט), הלבשת האתר (הקמת דפי מוצר, תמונות, תוכן וכו'), בדיקות QA ועלייה לרשת האינטרנט. בעת בנית האתר לעסק קטן חשוב לשים לב לפרמטרים הבאים:
בעלי עסקים קטנים רוצים למדוד את ביצועי האתר והצלחתו. לכן, בשלב בניית האתר לעסק הקטן יש להגדיר מטרות ולקבוע יעדים ברי השגה. לאחר בניית האתר והעלאתו לרשת האינטרנט מומלץ לחברו למערכות מתקדמות לניטור ביצועי האתר, כך אפשר לנתח בקלות את הלידים, התנהגות הגולשים באתר, כמות הגולשים שהחלו לרכוש מוצר מסוים ונטשו את עגלת המכירות באמצע הקנייה, גולשים שהשאירו פרטים ליצירת קשר ועוד.
ניתן למדוד את הצלחת האתר באמצעות חישוב מדדים כמו ROI, כלומר חישוב החזר ההשקעה. נניח והשקענו 100 ₪ בבניית האתר והשקענו 100 שקלים נוספים בקידומו, והמכירות הסתכמו ב-400 ₪. במצב זה על כל שקל שהוצאנו קיבלנו שני שקלים בחזרה (חשוב לזכור כי לא מדובר ברווח).
בנוסף, כדאי לחשב את עלות הליד ולבדוק מה ההכנסה הממוצעת לכל ליד. הדרך המהירה והפשוטה ביותר לחישוב עלות הליד היא סך ההוצאות על האתר בחודש מסוים חלקי כמות הפניות מצד הגולשים שביקרו באתר, ויש לחשב גם את יחס הסגירה, כלומר כמה עסקאות בוצעו בפועל.
לאחר שהבנו מדוע כדאי לבנות אתר גם לעסק קטן, מומלץ לתכנן ולהקים את האתר במערכת שלנו בגלל היתרונות הרבים שהיא מציעה. בעת בניית אתר לעסק קטן חשוב להתייחס לטיפים הבאים:
כרגע, העסקים המקוונים המצליחים ביותר הם אלו הממוקמים בשני קצוות תחום המוצרים – חנויות הכלבו השונות או חנויות השייכות לנישה מאוד מאוד ספציפית. בדקו את ההצעה שלכם. האם היא מתייחסת לקהל מטרה ברור? האם יש לה תחום מכירה ייחודי אשר כרגע אינו מקבל מענה מאף אחד אחר?
אלו הן שאלות חשובות שיש לענות עליהן בחיוב לפני שמתחילים, כיוון שבניית אתר מכירות עלולה להיות יקרה. מטרתכם היא לתת לעסק שלכם את הסיכוי הטוב ביותר להצליח. אם התכנית העסקית הנוכחית שלכם כוללת מכירה של יותר ממוצר אחד או של מגוון שירותים, ייתכן שתרצו לשקול צמצום הפעילות עד שתמצאו אחיזה, והרחבת העסק לאחר השגת מידה מסוימת של הצלחה ושל קהל עבור החברה שלכם.
ישנן חנויות אונליין המהוות פלטפורמה להצגת כישרון ועיצוב, כגון אתר פורטפוליו של צלם או של מעצב. זהו המקום שבו לקוחות פוטנציאליים שלכם יכולים לבחון את מה שיש לכם להציע, טרם שהם יוצרים קשר ישיר לרישום הזמנה של מוצר או שירות, לעתים קרובות עם מפרט מותאם אישית. למרות שאתרים אלו עשויים לכלול פונקציונליות מסוימת לביצוע רכישה ישירה, הם רחוקים מאוד מחנות אונליין פונקציונלית לחלוטין, ויזדקקו להתמקדות רבה יותר באפשרויות לשירות לקוחות. ייתכן שיהיה לכם כדאי לבחון תכונות נוספות כגון צ'אט בזמן-אמת הקבוע בחנות עצמה. בקצהו האחר של הספקטרום נמצא אתר איקומרס שאינו זקוק כלל לשירות לקוחות המבוסס על קשר ישיר.
באתר המשלב תמונות מוצרים ומחיריהם, דרכי תשלום ואפשרויות משלוח, לקוחותיכם יכולים לבצע הזמנה מעגלת הקניות עד לדוא"ל האישור מבלי שיצטרכו לשוחח אתכם כלל באופן ישיר. אתרים אלו זקוקים להשקעת מחשבה רבה יותר ולתכונות רבות יותר, אך אינם פועלים עם כל הדגמים העסקיים, בייחוד כאשר השירות או המוצר המוצע ניתנים לרכישה בהתאמה אישית.
בניית אתרים לעסקים בחינם היא דרך נהדרת להרחיב את העסקים מעבר לסביבתכם המקומית, וזוהי סיבה מצוינת לבניית אתר לבד בייחוד עבור אנשים שהשיקו עסק קטן הפועל מן הבית. לפתע העסק שלכם נמצא בכל מקום בעולם. אולם מכירות בינלאומיות כרוכות בשיקולים נוספים, ופונקציות נוספות שאותן יש לכלול באתר. אם בכוונתכם לבצע מכירות בינלאומיות, וודאו כי אפשרויות התשלום שלכם תומכות במגוון תשלומים בכרטיסי אשראי. חנותכם יכולה לתמוך גם בריבוי מטבעות או שפות, אם תבחרו בתוכנת בניית האתרים הנכונה. אפשרויות משלוח וטיפול ניתן לשלב בקלות בעזרת יישומון (widget) או תכנית עזר (add-in), כל עוד הנכם מוודאים מהרגע הראשון שתכנת בניית האתרים שלכם תומכת בתכונות נוספות אלו.
לאחר ששקלתם גורמים חשובים אלו, תוכלו לקבל החלטה הרבה יותר מושכלת לגבי בחירת התכנה הנכונה לבניית אתר איקומרס עבור החנות המקוונת שלכם. אנו מאחלים לכם הנאה ודרך צליחה!
רוב בעלי העסקים אינם בעלי ידע תכנותי, ולכן ההמלצה היא להיעזר בפלטפורמות ייעודיות שאינן מצריכות ידע בקוד. במידה ואתם מעוניינים לבנות חנות לצורך מכירת מוצרים, שירותים או קורסים החנות האינטרנטית היא פלטפורמה מצוינת מאחר והיא קלה לתפעול, אינה מצריכה ידע בקוד ומאפשרת לכם אינטגרציה מהירה לתוכנות חיצוניות כמו תוכנות לניהול מלאי, משלוחים ועוד באמצעות ממשק ה-api. בנוסף, ניתן להיעזר במרכז התמיכה בכל עת ואף לתאם עם נציג במידת הצורך.
דף הבית » מסחר אלקטרוני » בניית אתרים לעסקים קטנים: מהם השלבים ואיך עושים זאת נכון